Overslaan en naar de inhoud gaan

Klantmanagers inburgering gezocht voor nieuwe Community of Practice

Divosa is op zoek naar ervaren klantmanagers inburgering die willen meedenken over oplossingen voor knelpunten. Na het succes van de vorige community met klantmanagers, komt er op verzoek van partners in de inburgeringsketen opnieuw een groep professionals bij elkaar. Zij delen kennis, ervaringen en best practices.

‘Het levert hen nieuwe inzichten op die zij direct in praktijk brengen. En niet alleen bij hen. Wij delen de geleerde lessen met andere professionals en samenwerkingspartners. Wat de deelnemers aan de community bedenken, zet verandering in gang. Ze hebben echt een voortrekkersrol,’ zegt Petra Ginjaar, programmamanager inburgering bij Divosa. Klantmanagers die interesse hebben, kunnen zich opgeven tot 24 februari. 

Wat is een Community of Practice?

Een Community of Practice (CoP) is een leernetwerk waarin kennis en ervaring worden gedeeld. Ook bespreken deelnemers oplossingen voor knelpunten. Een CoP bestaat uit ongeveer 25 professionals, in dit geval allemaal ervaren klantmanagers inburgering. Zij komen elke 6 à 8 weken samen bij Divosa in Utrecht. Tussentijds gaan zij zelf aan de slag met de geleerde lessen en oplossingen. 

Waarom meedoen?

Je ontdekt nieuwe manieren om met vraagstukken in regievoering om te gaan, breidt je netwerk uit en doet inspiratie op voor je dagelijkse werk. Met jouw ervaring en input help je ook andere deelnemers. De lessen en ervaringen uit de CoP deelt Divosa met uitvoeringsprofessionals in de rest van het land. Bovendien bespreekt Divosa de uitvoeringsvraagstukken waar professionals zelf niet uitkomen met landelijke ketenpartners.

Lees de ervaringen van deelnemers aan de vorige CoP Klantmanagers
Lees over de methode en meerwaarde van een CoP

Wat wordt er van je verwacht?

  • Je kunt je voor 1,5 jaar verbinden aan de CoP.
  • Je hebt ervaring in de begeleiding van inburgeraars onder de Wi2021.
  • Je hebt een open houding en vindt het leuk om nieuwe oplossingsrichtingen uit te proberen in de praktijk.
  • Je brengt jouw eigen vraagstukken in tijdens de bijeenkomsten en denkt mee over de knelpunten van anderen.
  • Je krijgt vanuit jouw organisatie ruimte om te experimenteren.
  • Je neemt jouw leidinggevende twee keer mee naar de CoP.
  • Je zorgt ervoor dat jouw opgedane kennis en ervaring uit de CoP doorwerken in jouw eigen organisatie.
  • Je bent bereid om tussen de bijeenkomsten door actief in contact te zijn in de community.

Praktisch

De CoP komt maximaal 8 keer per jaar samen bij Divosa. De eerste bijeenkomst vindt plaats op dinsdag 18 maart 10.00 - 15.00 uur op de Aidadreef in Utrecht.

Tussen de bijeenkomsten door heb je contact met andere deelnemers van de CoP, ga je bij elkaar of bij andere partijen op werkbezoek en pas je het geleerde toe in jouw eigen dagelijkse praktijk. Tijdens de bijeenkomsten deel je je ervaringen en reflecteer je daar samen op.

Geef je op

Reageer vóór 24 februari door een aantal vragen te beantwoorden in dit formulier. We selecteren 25 deelnemers voor een gesprek. Op basis van de spreiding over het land, diversiteit in ervaring en grootte van de gemeenten maken we een selectie. We geven voorrang aan klantmanagers die nog niet eerder aan een CoP hebben deelgenomen. Via de mail houden we je op de hoogte of je wordt uitgenodigd voor een gesprek. De gesprekken vinden digitaal plaats in de week van 3 maart.

Contactpersoon